Czy jest nowe prawo jak szkolić z bhp w Białymstoku? - o bhp

bhp białystok

Zadania BHP

Skrót BHP oznacza nic innego, jak bezpieczeństwo i higienę pracy. Pojęcie BHP jest określeniem na zbiór zasad i działań pozwalających na zachowanie bezpieczeństwa w miejscu pracy. Firma działająca w branży BHP zajmuje się więc świadczeniem takich usług, jak

Czy jest nowe prawo jak szkolić z bhp w Białymstoku? - o bhp bhp białystok
szkolenia BHP, audyty BHP, szkolenia PPOŻ, kursy z pierwszej pomocy przedmedycznej. Głównym powodem, dla którego istnieje coś takiego jak bezpieczeństwo i higiena pracy, jest podwyższenie poziomu bezpieczeństwa w zakładach pracy oraz zapobieganie różnym groźnym i niebezpiecznym sytuacjom w miejscu pracy. Celem przepisów BHP jest ograniczenie ryzyka wypadków podczas pracy oraz zapobieganie chorobom zawodowym, które mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie pracowników, a w niektórych przypadkach pracownik może ponieść stały uszczerbek na zdrowiu. Przestrzeganie odpowiednich zasad BHP w miejscu pracy jest więc niezwykle istotne, ponieważ zapobiega powstawaniu potencjalnie groźnych dla pracownika sytuacji. Firma BHP zajmuje się szkoleniem pracowników w zakresie zachowania odpowiednich zasad bezpieczeństwa.


Jak długo jest ważna karta szkolenia wstępnego

Każdy pracownik zaczynający pracę w danym zakładzie lub firmie musi posiadać ukończone wstępne szkolenie BHP. Zadaniem wstępnego szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapoznanie pracownika z ogólnymi zasadami zachowania bezpieczeństwa w miejscu pracy. Wstępne szkolenie BHP jest podzielone na instruktaż ogólny oraz instruktaż stanowiskowy. Karta szkolenia wstępnego BHP stanowi dokument potwierdzający odbycie takiego szkolenia przez pracownika. Posiadanie takiej karty szkolenia wstępnego jest istotne, ponieważ w razie inspekcji stanowi dokument zaświadczający o posiadaniu ukończonego szkolenia, warto więc zadbać o to, żeby karta była odpowiednio przechowywana. Karta wstępnego szkolenia BHP powinna znajdować się w części B akt osobowych pracownika. Sam okres ważności karty trwa do 6 miesięcy w przypadku osób pracujących na stanowiskach kierowniczych, a dla pozostałych pracowników karta ma ważność 12 miesięcy. Warto także zadbać o to, by karta wstępnego szkolenia była odpowiednio podpisana przez wymagane osoby.


Usługi dotyczące PPOŻ

PPOŻ, czyli inaczej ochrona przeciwpożarowa, ma na celu zapobieganie powstawaniu pożaru w miejscu pracy, a także zachowanie odpowiednich zasad bezpieczeństwa w razie wystąpienia pożaru. Ochrona przeciwpożarowa często wiąże się z zasadami dotyczącymi bezpieczeństwa i higieny pracy. Firma działająca w branży BHP oferuje także usługi z zakresu PPOŻ. Jedną z ważniejszych usług świadczonych w ramach ochrony przeciwpożarowej są szkolenia PPOŻ, czyli praktyczne kursy efektywnego gaszenia pożarów. Inną usługą oferowaną przez firmę BHP jest tworzenie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego dla obiektów budowlanych, która jest tworzona zgodnie z określonymi przepisami. Z usług dotyczących PPOŻ można wyróżnić jeszcze przeprowadzanie próbnej ewakuacji, która według przepisów prawnych powinna być przeprowadzana raz na dwa lata. Istotną usługą dotyczącą ochrony przeciwpożarowej jest konserwacja podręcznego sprzętu gaśniczego, który w razie wybuchu pożaru musi być sprawny. Firma zajmująca się bezpieczeństwem i higieną pracy nie oferuje jedynie szkolenia BHP, ponieważ zajmuje się także sprawami związanymi z PPOŻ.


Dostosowanie firmy do przepisów BHP

Przepisy BHP są odpowiednio zawarte w tak zwanym Kodeksie Pracy, których to przepisów musi przestrzegać każdy pracodawca. Kwestie dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy w firmie są odpowiednio regulowane przepisami prawnymi, ważne jest więc to, żeby dane miejsce pracy spełniało odpowiednie wymagania. Na rynku istnieją specjalne firmy, które zajmują się kompleksową obsługą BHP, oferując przedsiębiorcom szkolenia BHP, audyty bezpieczeństwa czy też przejęcie wszelkich spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Każdy pracodawca posiada obowiązek stosowania się do odpowiednich zasad i przepisów BHP zapewniając swoim pracownikom właściwe i bezpieczne warunki pracy. Firma działająca w branży BHP może pomóc pracodawcom w zapewnieniu odpowiednich warunków pracy zatrudnionym pracownikom poprzez prowadzenie szkoleń BHP, przeprowadzanie audytów, przejęcie spraw z postępowaniem powypadkowym, a także poprzez wykonanie oceny ryzyka zawodowego. W celu dostosowania swojego przedsiębiorstwa do zasad BHP, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów.