Radzimy jak szkolić z bhp taniej - o bhp

Outsourcing bhp

Rodzaje szkoleń BHP

Szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy są obowiązkiem każdego pracodawcy, ale także pracowników. Pracodawca ma za zadanie zapewnić pracownikowi odpowiednie szkolenie BHP przez rozpoczęciem danej pracy oraz okresowe ich powtarzanie. Istn

Radzimy jak szkolić z bhp taniej - o bhp Outsourcing bhp
ieje jednak wiele branży, więc jest oczywistym, że również warunki, w zależności od wykonywanego zawodu, też się od siebie różnią. Z tego powodu firmy zajmujące się szkoleniami BHP mają w swojej ofercie odpowiednie kursy do wyboru. Tak więc można wyróżnić, między innymi, szkolenia dla pracowników administracyjno-biurowych, dla pracowników na stanowiskach robotniczych czy też szkolenie dla pracowników inżynieryjno-technicznych. Rodzaje szkoleń z BHP można też podzielić ze względu na pełnioną funkcję w danym przedsiębiorstwie. Klasyfikacja ta obejmuje szkolenia BHP dla osób dopiero rozpoczynających pracę w danym zakładzie oraz szkolenia dla osób na stanowiskach kierowniczych, czyli dla pracodawców oraz innych osób, które zarządzają pracownikami.


Ocena ryzyka zawodowego

Kodeks pracy zwiera wiele przepisów, z których wynikają, między innymi, obowiązki pracodawcy wobec pracowników. Jednym z takich obowiązków jest przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego. Jak powszechnie wiadomo, każdy rodzaj działalności zawodowej wiąże się z innym zakresem prac, różnym środowiskiem wykonywanych czynności, a w związku z tym ryzyko wykonywanej pracy może być albo większe, albo mniejsze. Ocenę takiego ryzyka zawodowego mogą przeprowadzać firmy zajmujące się szeroką działalnością dotyczącą BHP. Wykonana przez profesjonalistów ocena ryzyka zawodowego jest rzetelna oraz skrupulatnie sporządzona. Przebieg przeprowadzenia takiej oceny wymaga dokładnej analizy miejsca pracy ze współpracą z pracodawcą i współpracownikami. Pozwala to na rzetelne ocenienie zagrożeń mogących płynąć z wykonywania pracy na określonym stanowisku. Jak można łatwo się domyślić, zagrożenia oraz występujące ryzyko zawodowe mogą się drastycznie różnić w zależności od wykonywanej pracy. Z reguły na mniejsze ryzyko narażeni są pracownicy biurowi, niż osoby na stanowiskach robotniczych.


Czym jest Państwowa Inspekcja Pracy

Państwowa Inspekcja Pracy, w skrócie PIP, jest polskim organem nadzoru oraz kontroli prawa dotyczącego pracy. Państwowa Inspekcja Pracy czuwa w szczególności nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także nad przestrzeganiem przepisów, które dotyczą zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. W zakładach pracy na terenie całego kraju na straży przepisów BHP stoi Państwowa Inspekcja Pracy. Zadaniem PIP jest kontrolowanie zakładów pracy i sprawdzanie, czy pracodawca wywiązuje się z obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wobec zatrudnionych pracowników. Poza przepisami związanymi z BHP, inspektorzy sprawdzają także wywiązywanie się zakładu pracy z innych obowiązków, takich jak wynagrodzenie, czas pracy, urlopy. Wielu pracodawców powierza zajęcie się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy odpowiednim firmom, które zajmują się tym profesjonalnie. Pozostawienie przepisów BHP i wynikającym z nich obowiązków profesjonalistom, pozwala pracodawcom na bezproblemowe wywiązywanie się z obowiązków w tym zakresie wobec pracowników.


Firmy oferujące usługi z zakresu BHP

Jednym z wielu obowiązków zatrudniającego jest zapewnienie odpowiednich warunków pracy zatrudnionym pracownikom oraz zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. W tym przypadku wielu pracodawców korzysta z usług firm zajmujących się szeroko pojmowanym zakresem BHP. Jedną z najważniejszych oferowanych usług jest tak zwany outsourcing BHP, który często rozumie się jako przejęcie wszelkich spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez taką firmę. Dzięki powierzeniu spraw związanych BHP oraz PPOŻ odpowiedniej firmie, pracodawcy mają pewność, że wszystkie wymagane formalności i wymagania zostaną spełnione. Innymi usługami prowadzonymi przez firmy BHP są różne szkolenia dla pracowników z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, a także z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Ponadto często takie firmy wykonują także audyty BHP i PPOŻ. Powierzenie spraw BHP swojej firmy w ręce profesjonalistów z pewnością sprawi, że bezpieczeństwo w miejscu pracy będzie na wysokim poziomie.


Czym są audyty z zakresu ochrony przeciwpożarowej

Mianem audytu określa się niezależną ocenę danej organizacja, projektu, systemu lub procesu, które podlegają wyznaczonym normom, najczęściej regulowanymi przez przepisy prawne. Audyt ochrony przeciwpożarowej jest więc oceną z tego zakresu. Przeprowadzenie takiego audytu można zlecić firmom, które zajmują się także przepisami BHP, dlatego że często świadczą również usługi z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Celem takiego audytu z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest przeprowadzenie analizy stanu faktycznego bezpieczeństwa pożarowego oraz zgodności z panującymi przepisami. Prowadzona przez profesjonalistów ocena jest miarodajnym wynikiem, który określa czy zostały spełnione obowiązujące wymagania. Regularne przeprowadzania audyty ochrony przeciwpożarowej zwiększa bezpieczeństwo w razie ewentualnego pożaru. Audyt PPOŻ pozwala zidentyfikować wszelkie niedopatrzenia i dociągnięcia w tym zakresie. Poprzez wskazanie nieprawidłowości możliwe staje się ich jak najszybsze naprostowanie, co zwiększy bezpieczeństwo w pracy,